نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع»
سرخط خبرها

مسئله قدس از منظر ظلم ستیزی رضوی

  • کد خبر: ۱۰۶۳۳۲
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
مسئله قدس از منظر ظلم ستیزی رضوی
غلامرضا بنی اسدی - روزنامه نگار

ما با ظلم در هر شکل و هر جایی که باشد، مخالفیم. نه همراهی که حتی سکوت دربرابر بیداد را هم عین بیداد می‌دانیم. ما راه و روش خود را در منهج رسالت و امامت یافته ایم که هیچ ستمکاری را جز به دشمنی یاد نمی‌کنند و تکلیف یاری مظلومان را هرگز از دوش انسان برنمی دارند. ما باورمندان این حقیقت هستیم که برای دفاع از حق مردم باید ایستاد. ستمکاران را به هر شکل باید تنها گذاشت تا راحت‌تر شکسته شوند.

این کلام مولای ما امام رضا (ع) است که می‌فرماید: «هرکه ستمگرى را یارى کند، ستمگر است.» یاری هم فقط آن نیست که آستین هایت را برای کمک بالا بزنی. گاهی سکوت و سر فروافکندن و ندیدن جنایت ظالم، خود یاری تام وتمام اوست که عین ظلم است.

از این منظر، جهان در ماجرای فلسطین دچار یک ظلم درازدامن و گسترده شده است. ظالمان در قضیه فلسطین فقط صهیونیست‌ها و مستکبران نیستند، بلکه آنان که به سکوت برگزار می‌کنند و با چشم بسته از برابر این همه ظلم می‌گذرند، هم ستمکاران نشان دار این معرکه زندگی کش هستند.

این درست که امپراتوری رسانه ای، چون امپراتوری نظامی درکنار صهیونیست هاست، اما تک شعله‌هایی که می‌شود افروخت را حتما باید روشن کرد. ما بی بی سی و سی ان ان و... نداریم، اما قلمی هست و گوشی‌ای در دست و فضای مجازی‌ای دراختیار که می‌توانیم مقداری پرده‌ها را بالا بزنیم.

می‌توانیم گوشه‌ای از این همه جنایت را تصویر کنیم و به گوش مردمان در هر جای جهان برسانیم. خدا هم جز این از ما نخواسته است که به اندازه وسع خود تلاش کنیم. چنین که کردیم، او هم دست خود را در میان ما خواهد نهاد تا قوتی صدچندان بگیریم. خود را تنها نبینیم در ماجرای ستم ستیزی جهانی که امام رضا (ع) می‌فرماید: «خداوند عزوجل در دربار ستمگران، کسانى را دارد که چهره شان را به نور برهان روشن ساخته و به آنان در سرزمین مسلمانان، نفوذ و قدرت داده است تا به وسیله ایشان از دوستان خود حمایت کند و امور مسلمانان را بسامان آورد.

اینان همان مؤمنان حقیقى هستند.» اگر جهان امروز را جهان ستم و به نوعی دربار ستمکاران بدانیم، حق جویان همان ذخیره‌های خدایند که هستند و در یاری حق به جان برمی خیزند.

هستند و از دل ظلمات، پنجره به سوی روشنایی می‌گشایند. هستند و جلوی به نیستی رساندن مظلومان را می‌گیرند. ما اگر مسئله فلسطین را از منظر نگاه رضوی بخوانیم، خواهیم دید که نه تنها نباید در فرجام ماجرا ناامید بود که امید را هر لحظه در افزایش خواهیم دید.

اگر روز‌های نخست تجاوز صهیونیست ها، فلسطینیان تنها و سرگردان و بی راهبر و یاور و تنها بودند، امروز چنین نیست. هم، دیگر حق طلبان جهان کنارشان هستند و هم در همان دستگاه رسانه‌ای جهانی استکبار، ظرفیت‌هایی ایجاد شده است که می‌توان با بهره برداری از آن، واقعیت‌ها را به چشم جهان رساند.

مطمئن باشیم که افکار عمومی جهان می‌تواند جلوی بسیاری از ستم‌ها را بگیرد. مهم این است که ما نقش خود را خوب ایفا کنیم. تا جایی که صدا و برد کلماتمان می‌رسد، فریاد بزنیم. این می‌تواند خوابیدگان را هم بیدار کند، چه رسد به بیدارانی که بی خبر مانده اند.

روز قدس با همین نگاه، راهبردی‌ترین زمانی است که می‌شود با استفاده از آن به جهان بانک بیداری زد. دور نیست آن روز که با بیداری جهانی و میدان داری حق طلبان، باطلی به نام صهیونیسم برای همیشه از میان برود. ان شاءا...!

مسئله قدس از منظر ظلم ستیزی رضوی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->